Přeskočit na hlavní obsah

Kráska a zvíře - Dominik Dán

Detektivka se odehrává na Slovensku, jak značí autorův původ. Maďarská policie našla v poli kousek od státní hranice nahé zmasakrované tělo mladé ženy. Tou samou dobou je na slovenské stanici nahlášena pohřešovaná Barborka, která byla naposledy spatřena na diskotéce s přáteli - od té doby ji její nejlepší kamarádka, ani nikdo jiný neviděl. A tak se okamžitě objeví totožnost mrtvé - je to Barborka. Který z přátel, se kterými naposledy byla, lže a připravil ji sadistickým způsobem o život a její tělo jen tak nepietně pohodil v poli? A hrají v tomhle případu nějakou roli drogy?
Je to první kniha od Dominika Dána, kterou jsem přečetla a rozhodně nebude poslední - hned u nás v knihovně hledám další. Snad nikdy jsem se u žádné detektivky takto nenasmála, jako právě u Krásky a zvířete.. Autor se nezabývá zbytečným popisem pocitů, okolí a různé další omáčky, myslím že tak 98% textu je přímá řeč, všechno zde odsýpá, je to paráda.
Dala jsem 4 hvězičky proto, že co se týče přímo zápletky a rozuzlení, není to nic světoborného - proto jeden bodík do plného počtu chybí.. Ale jinak je to fakt bomba!
Hned jsem ji dala na posouzení mamce a ta se u ní taky pobavila. Navíc díky své nenáročnosti je to kniha určená na jedno odpoledne - máte ji přečtenou během chvilky.

"Stál jsem vod ní deset čísel a skácela se jako newyorský dvojčata."
"Co, tak rychle?"
"Ne, tak nečekaně."
"Seš normální?"
"Jsem. Ani s ní necuklo, nic neřekla, podle toho, jak vypadala, měla stát bez problémů. A najednou byla na zemi. Byl jsem z toho vyvalenej, jak Alenka v říši divů. Eště jsem ji chtěl zachytit, ale rycnul jsem do ní a ona si rozbila čelo vo stůl."
"Bezva, takžes ji přizabil!"
"Ne, akorát jsem do ní rycnul, když padala."

Komentáře

  1. Beztak nějaký cizinec ji zamordoval. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jáj, to neznám,
    Dřív jsem ráda četla detektivky a horory, ale teď jsme spíš na romány :)
    Ale takové ty záhady, vraždy, kriminálky, detektivky .. jsou fajn :)

    OdpovědětVymazat
  3. O Dominikovi dánovi som toho už načítala a každá jedna jeho kniha ma už len z popisu zaujala .. práve túto má moja sesterka rozčítanú takže už len čakám dokým mi ju posunie :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tento autor je super :) taktiež mám rada od neho knihy :)

    OdpovědětVymazat
  5. Autora neznám, ale detektivky mám moc ráda! Tuhle knihu určitě si musím přečíst!:)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tohle zní skvěle... :)
    Ty každou chvíli přidáváš nějakou knihu, co jsi přečetla (jak to stíháš? :D)... a já si vždy jen řeknu, že by mě to taky bavilo, ale zatím jsem žádnou ještě nepřečetla, ach jo. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna nedávno jsem přemýšlela nad tím, že tady z toho za chvilku bude jen blog o knížkách :D
      Víš jak to stíhám? :D rozhodla jsem se rok prodlužovat, takže mam najednou na všecko čas :D

      Vymazat
  7. od Dana jsem nedavno zrovna cetla Bestii a urcite si od nej chci precist jeste neco :)

    Soutez o prednabitou kartu do HM za 1 000 Kc ;)
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2015/04/velikonocni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  8. Detektivky mě nikdy moc nelákaly, ale tohle vypadá celkem zajímavě. :)
    Asi tu u tebe najdu dost knižní inspirace.. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kosti jsou věčné - Kathy Reichs

Shrnutí děje V domě Annaliese Rubensové jsou objeveny pozůstatky tří mrtvých nemluvňat - jedno je "čerstvé", z dalších dvou jsou už jen maličké mumie. A tak policie, společně se soudní antropoložkou Temperance Brennanovou, začnou pátrat po matce, která je schopna tak ohavného činu. Pátrání je zavede do prostředí prostituce, kde se v posledních letech Annaliese pohybovala, dokud se nerozhodla utéct zpět do svého domova, do severozápadní tundry Yellowknife - a tam se za ní vydává i Tempe se dvěma detektivy. Zde se objeví čtvrtá mumie novorozeněte. Co za matku dokáže toto udělat svému dítěti? Matka, která je psychicky postižená. Matka, které nakukali, že je nemocná a každé její dítě se narodí mrtvé. Matka, kterou někdo přímo před očima Tempe zastřelí dvěma ranami do hlavy. Vyšetřování matky-vražedkyně tím končí. A začíná vyšetřování matky-oběti. Vše je složitější, než se zdá a obětí v Yellowknife je čím dál více - a všichni jsou z jedné rodiny, příbuzní Annalieze. A všechny st…

V žáru zatmění měsíce

A je ze mě slaměná vdova. Celý tento týden jsem bez muže. Bez něj a téměř bez jakéhokoli kontaktu s ním. Přesto vím, že není zas tak daleko, že není pryč zas tak dlouho a že za chvíli se vrátí zpět. Můžu tak zjistit, jaké to bude, až za pár měsíců odjede pryč na pěkně dlouho. Za hranice, do jiného státu, jiné kultury, jiného světa. Na dlouhé měsíce, ve kterých se může stát cokoli. Kdy se jen tak lehce nevrátí. Blízko mě, věčně daleký. Věříte, že velká láska překonává i takové vzdálenosti a takovou dobu? Člověk se každým dnem mění, posouvá, vytváří nové názory a pohledy na svět. Jeden den jsem taková, další den můžu být úplně jiná. Záleží na situacích, které se nám postaví do cesty. Záleží na lidech, které poznáme. Na možnostech, které se objeví a my o nich budeme muset uvažovat a přemýšlet. Můj svět se stále mění, mění se lidé v něm a hlavně ti lidé, kteří jsou mi blízko. Tolik lidí, kterých jsem měla hluboko v srdci, už odešlo a já je ze srdce vyjmula. Už nepatří mezi ty, kteří se mno…

Deset let jak půlhodina

Pokud ve svém životě poznáte člověka, se kterým si máte hned od začátku toho spoustu co říct a připadáte si, že se znáte spoustu let a že můžete mluvit o jakémkoli tématu, je to docela zázrak. Já jsem osoba, která když pozná někoho nového, spíše poslouchá, než by mluvila. Postupem času se to ale přelévá, jako písek v hodinách, směrem na mou stranu. A když danou osobu znám už nějaký ten pátek, dokážu mluvit a mluvit klidně jen já. Docela často pak slyším větu: "Kde jsou ty doby, kdy jsi moc nemluvila."
Přesně takto jsem to měla i s Bohémem. Často mi říká, že když jsme spolu byli na prvním randíčku, skoro vůbec jsem nemluvila a on si myslel, že se s ním hrozně nudím *haha*. Není to pravda, já to tak prostě mám. Je to má taktika zkoumání člověka. Jak se vyjadřuje, o čem mluví, jak se chová, která témata nadhazuje atd. Ve skutečnosti jsem se s ním nenudila ani trochu. Je to totiž naštěstí člověk, který dokáže z rozmazaného hovínka uplácat kuličku. Dokáže prostě mluvit o všem a po…